Neix ISGlobal-Barcelona: l’Institut de Salut Global per lluitar contra les malalties que afecten les poblacions més desafavorides

26.02.10

L'objectiu principal de l'Institut de Salut Global de Barcelona serà millorar la salut de les poblacions més vulnerables i trencar el cercle viciós de malaltia i pobresa en què estan atrapades. El nou centre afrontarà aquesta problemàtica amb un enfocament innovador a partir de quatre àrees d'actuació: recerca, laboratori d'idees, formació i assessoria.

SAR la infanta Cristina, directora de l'Àrea Internacional de la Fundació ”la Caixa”, presidirà ISGlobal-Barcelona. El Dr. Pedro Alonso, director del Centre de Recerca en Salut Internacional de Barcelona (CRESIB- Hospital Clínic de Barcelona- Universitat de Barcelona), serà el director de l'Institut.

ISGlobal-Barcelona tindrà la participació activa de la Fundació Bill and Melinda Gates, la Nelson Mandela Children's Fund i la Fundació Inbursa (Mèxic), de personalitats com Javier Solana, exalt representant per a la Política Exterior i de Seguretat de la Unió Europea, i Graça Machel, premi Príncep d'Astúries de Cooperació Internacional l'any 1998.

ISGlobal-Barcelona tindrà la seu al Palau Macaya de Barcelona, símbol del modernisme català i seu cultural de la Fundació ”la Caixa” fins que es va crear CaixaForum Barcelona l'any 2003.