El Club dels Solidaris: una comunitat virtual solidària

17.09.03

La Fundació ”la Caixa” ha posat en marxa el Club dels Solidaris, una comunitat virtual basada en la participació de l'internauta en campanyes i projectes solidaris a través d'Internet. Des del web Canal Solidaritat lacaixa.es/solidaritat i a través d'un senzill formulari, l'usuari pot registrar-se en aquesta comunitat que, sota el lema "Amb la teva ajuda, algunes coses poden canviar", permet participar en campanyes d'emergència, realitzar donatius on-line a projectes d'ONG o conèixer les activitats de sensibilització que desenvolupa el Programa de Cooperació Internacional de la Fundació ”la Caixa”, tant en la seva vessant presencial com virtual. Entre els primers serveis que el Club dels Solidaris facilita als seus usuaris, destaca el butlletí informatiu InfoSolidari, que els usuaris reben cada dos mesos a la seva bústia de correu electrònic, i que recull totes les novetats sobre campanyes, convocatòries d'ajuts i activitats sobre els programes socials de la Fundació ”la Caixa” relacionats amb l'àmbit de la solidaritat. Canal Solidaritat El Canal Solidaritat és l'espai que la Fundació ”la Caixa” destina a promoure les iniciatives solidàries entre els usuaris d'internet, recollint les iniciatives que impulsa la Fundació i ”la Caixa” en aquest àmbit. Els continguts d'aquest espai estan centrats en el seguiment dels projectes de desenvolupament, emergència i iniciatives socials amb els que la Fundació ”la Caixa” hi col.labora amb ONGD i entitats sense ànim de lucre a través de les seves convocatòries d'ajuts socials. D'altra banda, el Canal Solidaritat posa a disposició dels seus usuaris eines de solidaritat on-line, que permeten des de canalitzar donatius a projectes d'ONG i d'emergència fins a enviar una postal solidària electrònica, amb la finalitat de contribuir a sensibilitzar i difondre els projectes d'ONGD que es beneficien de les convocatòries d'ajuts de la Fundació ”la Caixa”. Entre els propers projectes del Canal Solidaritat destaca el taller interactiu "+ Pa x l'Àfrica", que es planteja com a un viatge virtual al món de la cooperació a través de diversos projectes de desenvolupament a diferents països de l'Àfrica, sota el fil conductor de la dificultat d'obtenció dels ingredients bàsics per elaborar pa i construir una panaderia que contribueixi al desenvolupament d'una comunitat rural africana.www.fundacio.lacaixa.es