La Fundació ”la Caixa” i la UOC s’uneixen a un programa d’UNICEF per facilitar material escolar i educatiu als nens de l’Afganistan

02.01.02

La Fundació ”la Caixa” i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han iniciat la campanya d'ajuda humanitària "Nadal, temps per compartir", per tal de recollir donatius a través d'Internet per fer arribar material escolar i educatiu als nens de l'Afganistan que es troben en camps de refugiats. La Fundació ”la Caixa” i la UOC s'uneixen així al programa d'ajuda humanitària "Emergència a l'Afganistan: els nens primer" que està duent a terme UNICEF. Després dels atacs d'Estats Units a l'Afganistan, un dels països més pobres de l'Àsia, s'han agreujat els problemes de supervivència -com la sequera, la fam o les migracions-, a la vegada que s'ha desencadenat un esclat bèl·lic internacional. Els nens són els principals damnificats de la situació d'emergència a l'Afganistan i és per aquest motiu que la Fundació ”la Caixa” i la UOC han iniciat la campanya d'ajuda humanitària "Nadal, temps per compartir", que pretén fer arribar material escolar i educatiu als nens refugiats de l'Afganistan. Amb aquesta campanya, la Fundació ”la Caixa” i la UOC s'adhereixen al programa impulsat per UNICEF "Emergència a l'Afganistan: els nens primer". La Fundació ”la Caixa” i la UOC col·laboren així en els aspectes educatius de la campanya d'UNICEF, participant en la instrumentació de les iniciatives de suport i tractament psicosocial dels infants, especialment en la reactivació de l'ensenyament bàsic als camps de refugiats i centres d'acollida. Els donatius de la campanya solidària es recolliran fins el 31 de gener a través de la compra de material didàctic a la botiga virtual del projecte de cooperació i solidaritat de la UOC, el Campus for Peace, a l'adreça: Campus for Peace. Els donatius seran gestionats per UNICEF que, a través dels seus comitès a la zona, comprarà el material escolar prop de les zones de destí dins l'Afganistan. La Fundació ”la Caixa” difon i promou la campanya "Nadal, temps per compartir" a la web Canal Solidaritat Canal Solidaritat,el seu nou espai solidari a Internet desenvolupat en col·laboració amb el portal de ”la Caixa”. A través d'aquesta web, que pretén potenciar les actituds solidàries entre els usuaris d'Internet, es pot realitzar el seguiment dels projectes d'emergència i desenvolupament d'ONGD amb les que la Fundació ”la Caixa” col·labora a través de la seva convocatòria anual d'ajudes. A més, des del Canal Solidaritat també és possible realitzar donatius on-line a projectes de cooperació i acció social d'ONG i participar en el programa de Punts Estrella solidaris que promou la entitat financera ”la Caixa” entre els seus clients. Amb aquesta iniciativa conjunta, la Fundació ”la Caixa” i la UOC volen adherir-se al programa d'ajuda humanitària "Emergència a l'Afganistan: els nens primer" i promoure les actituds solidàries entre els usuaris d'Internet.Enllaços relacionats: Campanya "Nadal, temps per compartir"Campus for Peace. Programa d'UNICEF "Emergència a l'Afganistan: els nens primer"UnicefCanal Solidaritat de la Fundació ”la Caixa”Canal Solidaritat