La presidenta del Govern de les Illes Balears, Margalida Prohens, i el president de la Fundació "la Caixa”, Isidre Fainé, a la signatura del conveni marc per al 2024 entre les dues entitats, avui a Palma.© Fundació "la Caixa"

La Fundació ”la Caixa” augmenta a 16 milions d'euros el pressupost per a acció social a les Illes Balears el 2024

Palma

27.09.24

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Margalida Prohens, i el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han signat avui l'acord que recull la col·laboració entre les dues institucions en matèria d'acció social, cultura, educació i investigació per aquest any.

En virtut d'aquest conveni, la Fundació ”la Caixa” augmenta fins a 16 milions d'euros la totalitat de la inversió en acció social que duu a terme a les Illes Balears al llarg del 2024, fet que suposa un increment d'1 milió d'euros respecte de l'any anterior.

«La Fundació ”la Caixa” ha multiplicat esforços aquest 2024 per ajudar més persones de les Illes Balears, un territori molt estimat per a nosaltres, on a més tenim la nostra seu social. El nostre objectiu com a Fundació és facilitar les eines adequades perquè les persones puguin desenvolupar el seu potencial i superar les adversitats. Aquesta tasca només és possible gràcies a la col·laboració duta a terme amb les entitats socials del territori, i respon a la missió que tenim des dels nostres orígens: construir una societat millor i més justa que doni més oportunitats a qui més ho necessita», ha explicat el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé.

Per part seva, la presidenta del Govern, Margalida Prohens, ha celebrat la col·laboració entre ambdues institucions i ha destacat la importància d'aquest acord per continuar treballant en projectes clau per a les Illes Balears en matèria d'acció social, cultura, educació i investigació.

La presidenta del Govern de les Illes Balears, Margalida Prohens, i el president de la Fundació "la Caixa”, Isidre Fainé.© Fundació "la Caixa"

Entre els objectius bàsics marcats a l'acord destaquen la lluita contra la pobresa infantil, la promoció de l'envelliment actiu i saludable, l'atenció a persones amb malalties avançades, així com la millora de les condicions laborals i vitals de persones amb discapacitat o en risc de exclusió. A més d'aquestes línies d'actuació, l'acord també contempla accions als àmbits educatiu, cultural i de recerca.

Alguns dels projectes prioritaris que fan palès el compromís de l'entitat amb les Illes Balears amb una atenció especial a les activitats desenvolupades a l'àmbit de la pobresa i l'acció social, són els següents:

• CaixaProinfància, un dels programes estratègics de la Fundació, que es desenvolupa a diferents zones de Palma, Inca i Manacor amb l'objectiu de combatre la pobresa infantil. Aquesta iniciativa s'adreça a nens i adolescents d'entre 0 i 18 anys, les famílies dels quals estan en situació o risc d'exclusió. El 2023, aquest programa va atendre més de 1.874 nens i nenes i 1.320 famílies.
  • Els projectes d'inserció laboral, entre els quals destaca el programa Incorpora, tenen com a objectiu fomentar la contractació dels col·lectius amb més dificultats per trobar feina. Al llarg del 2023 es van facilitar un total de 899 llocs de treball a Balears gràcies a la col·laboració de 373 empreses. Són 17 les entitats socials encarregades de desenvolupar aquest programa a les illes.
  • El programa per a l'Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades tracta de millorar la qualitat de l'atenció a les persones que es troben al final de la vida així com a les famílies. Aquest programa va atendre més de 640 pacients i prop de 1.000 familiars durant el 2023 gràcies a la tasca d'un equip d'atenció psicosocial que actua a 4 hospitals i 5 residències de gent gran de Mallorca.
  • El programa de Gent Gran fomenta la participació social del col·lectiu de més edat amb l'objectiu de reivindicar el valor de la seva experiència i situar-los com a protagonistes actius de la societat. Aquest projecte us brinda l'oportunitat de formar-se en projectes culturals, socials i de noves tecnologies. Més de 23.580 majors de Balears van participar en les prop de 750 activitats impulsades als 22 centres on es desenvolupa.

• Pel que fa a les Convocatòries de Projectes Socials, el 2023 la Fundació va augmentar la inversió fins a superar el milió d'euros, destinats a 40 projectes d'entitats balears.

D'altra banda, la xarxa d'oficines de CaixaBank, mitjançant ajuts de la Fundació ”la Caixa”, impulsa projectes i activitats del seu entorn més immediat als àmbits social, cultural i educatiu. Al llarg de l'any 2023, se'n van facilitar 168 ajudes, amb una inversió de 700.000 euros per part de la Fundació.

D'esquerra a dreta, Marta Llompart, delegada de la Fundació "la Caixa” a Mallorca i Menora; José Francisco Conrado, president del Consell Assessor de les Balears de CaixaBank; Margalida Prohens, presidenta del Govern de les Illes Balears; Isidre Fainé, president de la Fundació ”la Caixa”; Cristina Antich; delegada de la Fundació ”la Caixa” a Mallorca, Eivissa i Formentera; i Antònia Maria Estarellas, consellera de Presidència i Administracions Públiques.
D'esquerra a dreta, Marta Llompart, delegada de la Fundació ”la Caixa” a Mallorca i Menora; José Francisco Conrado, president del Consell Assessor de les Balears de CaixaBank; Margalida Prohens, presidenta del Govern de les Illes Balears; Isidre Fainé, president de la Fundació ”la Caixa”; Cristina Antich; delegada de la Fundació ”la Caixa” a Mallorca, Eivissa i Formentera; i Antònia Maria Estarellas, consellera de Presidència i Administracions Públiques.© Fundació "la Caixa"

La inserció sociolaboral de persones privades de llibertat a través del programa Reincorpora, la concessió de beques i el suport a la recerca biomèdica són també objectius destacats en què la Fundació ”la Caixa” centra els esforços en aquesta comunitat.

Més de 180.000 visitants a CaixaForum Palma

En el terreny de la divulgació de la cultura, la Fundació ”la Caixa” fomenta el desenvolupament individual i col·lectiu a través de les exposicions i les activitats que programa a CaixaForum Palma i d'exposicions itinerants.

CaixaForum Palma va rebre 183.609 visitants al llarg del 2023. Entre les exposicions de l'any passat van destacar Cinema i moda. Per Jean-Paul Gaultier, Homo Ludens. Videojocs per entendre el presentSilly Symphony; i La imatge humana: art, identitat i simbolisme.

Així mateix, entre les mostres itinerants, es va poder veure Colors del Món, a Eivissa i Maó; i Nanocosmos. La realitat amaga l'ull humà, a Ciutadella; amb un total de 225.000 visitants en conjunt. Al pla musical, es van programar 45 concerts, amb més de 5.000 assistents.

D'altra banda, el 2024 es continua desenvolupant el programa EduCaixa, que engloba tota l'oferta educativa de la Fundació ”la Caixa”. L'any 2023, 233 escoles de Balears, amb un total de 41.538 escolars i 4.651 docents van participar en recursos i activitats d'aquest projecte.

Etiquetes