Acte de resolució de les convocatòries de Projectes Socials 2023 Catalunya a Girona.© Fundació ”la Caixa”

Un total de 29 iniciatives socials d’entitats gironines reben gairebé un milió d’euros

Girona

17.05.24

La Convocatòria de Projectes Socials Catalunya 2023 de la Fundació ”la Caixa” ha seleccionat 347 projectes d’entitats socials, als quals destinarà 10.507.460 euros. La dotació impulsarà l’acció del tercer sector i permetrà atendre 165.591 persones en situació de vulnerabilitat. Del total, 29 iniciatives són d’entitats de la província de Girona, que rebran una aportació de 974.480 euros per atendre 7.399 persones.

Amb l’objectiu de seguir promovent la igualtat d’oportunitats, de millorar la qualitat de vida i de continuar donant resposta a les necessitats emergents de la societat, els diferents projectes seleccionats en aquesta nova edició de la convocatòria s’emmarquen en un dels set àmbits d’actuació següents: pobresa i inclusió social, persones amb discapacitat o trastorn mental, inserció sociolaboral, salut i malaltia, gent gran, acció social i convivència i interculturalitat.

«Les entitats tenen un paper fonamental en el teixit social de Girona i des de la Fundació ”la Caixa” els seguim donant suport per estar més a prop de les persones en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, amb la resolució d’enguany de la Convocatòria de Projectes Socials a Catalunya volem impulsar el màxim nombre de projectes desenvolupats a la província que impactin en les persones que més ho necessiten», ha destacat el director general de la Fundació ”la Caixa”, Antoni Vila Bertrán, a la presentació de la resolució de la convocatòria que ha tingut lloc a l’Espai Fundació ”la Caixa” Girona.

Distribució dels projectes seleccionats a Girona de la Convocatòria de Projectes Socials Catalunya 2023.© Fundació "la Caixa"

També han assistit a l’acte el subdirector general de la Fundació ”la Caixa”, Marc Simón; el director territorial de CaixaBank a Catalunya, Josep Maria Gonzàlez; la responsable territorial de la Fundació ”la Caixa” a Catalunya, Patrícia Alocén; i representants de les entitats seleccionades. Les que han exposat els seus projectes són: la Fundació Privada Drissa; la Fundació La Fageda; l’Associació Espanyola Contra el Càncer - Junta Provincial Girona i SURT. Fundació de dones Delegació Girona.

Impacte a la província de Girona

Del total d’iniciatives seleccionades en la Convocatòria de Projectes Socials Catalunya 2023 de la Fundació ”la Caixa”, 29 iniciatives corresponen a entitats de la província de Girona, que rebran una aportació de 974.480 euros per atendre 7.399 persones. Aquestes iniciatives seleccionades estan repartides en dotze localitats i Girona és la que concentra més projectes:

Un programa amb 25 anys d’història

Entre el 1999 i el 2023, les Convocatòries de Projectes Socials de la Fundació ”la Caixa” han impulsat 5.075 projectes a Catalunya, a través dels quals s’han atès més de 2,6 milions de persones, amb una aportació acumulada de més de 115 milions d’euros.