Goals for change. Art for Change Fundació ”la Caixa”.
Goals for change. Art for Change Fundación ”la Caixa”.

Dansa en una escola d’alta complexitat o creació musical en un hospital per expressar les emocions: Art for Change impulsa a Catalunya 8 projectes per a la transformació social

17.01.24

La Fundació ”la Caixa” ofereix un any més, a través de la convocatòria Art for Change, ajuts a projectes de diferents disciplines artístiques enfocats a col·lectius en situació de vulnerabilitat que començaran a funcionar aquest gener.

Entre les iniciatives seleccionades a Catalunya, en destaquen algunes com Sonidos Hermanos, un projecte de creació musical i expressió emocional per als germans d’infants amb malalties neurològiques greus que reben cures pal·liatives pediàtriques; Variar, voltar, veïnar, que treballa, a través del cos i el moviment, amb una escola d’alta complexitat per reforçar la cohesió social i el vincle amb el territori; A qué suenan los bosques, un projecte d’indagació i creació col·lectiva amb persones sordes dissenyat per compartir la seva visió del món i sensibilitzar la societat sobre aquesta realitat; i Goals for Change, dirigit a joves migrants perquè puguin visibilitzar les seves històries a través del vídeo i la fotografia, i fer front al racisme dins de l’àmbit del futbol.

Aquesta convocatòria, dotada amb més de 440.000 euros per impulsar les 20 propostes seleccionades en total, suposa un impuls per al teixit cultural al territori espanyol per mitjà d’aquests ajuts a artistes i entitats culturals, i fomenta alhora les xarxes de comunicació entre ells gràcies a les diferents trobades organitzades durant l’any per compartir aprenentatges i experiències.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 12:51