D’esquerra a dreta: Elisabet Faus, directora de la Xarxa Solidària d’Acció Social de CaixaBank; Lluís Fatjó-Vilas, director del Banc dels Aliments; Montserrat Buisán, directora de Programes Socials de la Fundació ”la Caixa”, i Josep Manel Alejandre, secretari de l’associació Gràcia Participa, conversen després de la presentació de la campanya Cap Llar Sense Aliments.
De izquierda a derecha: Elisabet Faus, directora de la Red Solidaria de Acción Social de CaixaBank; Lluís Fatjó-Vilas, director del Banc dels Aliments; Montserrat Buisán, directora de Programas Sociales de la Fundación ”la Caixa”, y Josep Manel Alejandre, secretario de la asociación Gràcia Participa, conversando tras la presentación de la campaña Ningún Hogar Sin Alimentos.

La inflació i el conflicte a Ucraïna cronifiquen la demanda d’ajuda als Bancs d’Aliments

11.05.22

Més de 236.500 persones a Catalunya (prop d’1,5 milions a Espanya) continuen en situació de pobresa alimentària, i la xifra creixerà a causa de l’escalada de l’IPC i l’encariment de la cistella de la compra.

La inflació també posa en risc les provisions dels Bancs d’Aliments i de les entitats que reparteixen menjar als barris i pobles. Cada vegada reben menys donatius i excedents, de manera que han hagut de reduir més d’un 10% la quantitat d’aliments que distribueixen.

Davant d’aquesta nova emergència social, la Fundació ”la Caixa” i CaixaBank impulsen la tercera edició de la campanya de donatius Cap Llar Sense Aliments.

La Fundació ”la Caixa” donarà 1 milió d’euros a la causa i fa una crida a la solidaritat de les empreses i dels ciutadans.