La Fundació ”la Caixa”, amb el suport de CaixaBank, recapta prop de 400.000 euros per als bancs d’aliments de Catalunya

16.07.21

Més de 8.000 persones en situació de vulnerabilitat de tot Catalunya rebran les 420 tones d’aliments bàsics que s’han aconseguit gràcies als donatius que es van recollir en l’acció solidària Cap llar sense aliments, que va impulsar la Fundació ”la Caixa”, amb el suport de CaixaBank, a Catalunya.

L’índex de risc de pobresa o exclusió social (AROPE) a Catalunya va augmentar 2,7 punts, amb la qual cosa es va situar en el 26,3 % el 2020, i la privació material severa va pujar del 5,7 % al 6,2 %. Per fer front a l’augment de la demanda que han registrat els bancs d’aliments en l’últim any, la Fundació ”la Caixa” va decidir aportar un milió d’euros addicional a la iniciativa, amb la qual cosa s’ha arribat a un total de 2,2 milions d’euros. Fins al 31 d’agost, els canals electrònics romandran oberts per poder col·laborar-hi.

«L’emergència social que es deriva de la pandèmia persisteix, i per això hem de donar suport als qui ho necessiten més. Amb l’èxit d’aquesta acció solidària demostrem que junts som més forts, i gràcies als grans de sorra que s’hi han aportat, hi haurà milers de famílies que rebran ajudes d’aliments. Només així, units, aconseguirem erradicar la pobresa», ha destacat el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé.