La demanda als bancs d’aliments ha augmentat un 50% arran de la crisi de la COVID-19

19.04.21

La Fundació ”la Caixa” i CaixaBank han donat el tret de sortida de la segona edició de la campanya Cap llar sense aliments, que l’any passat, després de l’inici de la pandèmia, va aconseguir recaptar 3,4 milions d’euros perquè els bancs d’aliments poguessin ajudar famílies en situació de vulnerabilitat.

Els bancs d’aliments van atendre mig milió més de persones que l’any anterior: en total 1.560.000 persones, de les quals més de 360.000 eren infants. La Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL) adverteix que aquesta situació es podria agreujar si no millora l’economia.

La crisi de la Covid-19 ha ampliat el perfil de les persones que recorren als bancs d’aliments: ja no es tracta només de persones en situació de pobresa severa, sinó també de famílies de rendes mitjanes o baixes, i de parelles joves que han perdut la feina a causa de la crisi que han patit diferents sectors econòmics com a conseqüència de la pandèmia.