La Fundació ”la Caixa” i Càritas reforcen la seva col·laboració per donar resposta a la crisi social provocada per la pandèmia

17.02.21

Totes dues entitats, amb una llarga trajectòria de col·laboració, intensifiquen ara el seu treball conjunt amb l’objectiu de donar una resposta més eficient a les persones vulnerables afectades per l’impacte econòmic i social de la pandèmia.

Això es concretarà en tres grans línies d’actuació: la lluita contra la pobresa infantil a través del programa CaixaProinfància; el foment de l’ocupació, objectiu primordial del programa Incorpora, i el suport a projectes específics de Càritas a través de les convocatòries d’Ajuts a Projectes d’Iniciatives Socials.

L’acord formalitzat avui també preveu una aportació de 250.000 euros per al desenvolupament d’un Pla de Sistemes i Innovació que contribueixi a la coordinació telemàtica de la xarxa de Càritas en temps de pandèmia.

El 2020, la col·laboració entre la Fundació ”la Caixa” i Càritas va permetre atendre 5.334 menors en situació de vulnerabilitat i les seves famílies, i facilitar 1.400 llocs de treball a persones en risc d’exclusió.

Globalment, l’any passat la Fundació ”la Caixa” va destinar 7,8 milions d’euros a donar suport a aquests i altres projectes de Càritas.