La Fundació ”la Caixa” impulsa el Gran Recapte amb una aportació de 300.000 euros al Banc dels Aliments

19.11.20

L’entitat redobla el seu compromís amb el Banc dels Aliments de Catalunya i se suma a la iniciativa per ajudar els milers de persones que estan en situació de vulnerabilitat i que s’han vist afectades per l’emergència social derivada de la pandèmia.

La 12ª edició del Gran Recapte s’adapta al context actual de pandèmia i aposta pels donatius sota el lema “per a molts, la nova realitat és una nevera buida”. La campanya ha suspès aquest any la recollida física d’aliments per minimitzar el risc de contagis.

El Banc dels Aliments viu el moment més delicat des que es va crear, amb una xifra rècord de 262.000 persones ateses com a mitjana mensual: la demanda ha augmentat un 40 % respecte del mateix període de l’any passat. Per donar resposta a aquesta necessitat apressant, el tradicional Gran Recapte hauria de recollir 6 milions de quilos d’aliments, en lloc dels 4,5 milions habituals.

“Milers de persones s’han vist afectades per la situació actual. La vulnerabilitat s’ha estès fins al punt que tots coneixem algú que està passant moments difícils. La solidaritat és ara una responsabilitat. Per això, més que mai, volem fer costat als que més ho necessiten recolzant iniciatives tan imprescindibles com el Gran Recapte”, ha destacat el director general de la Fundació ”la Caixa”, Antoni Vila.