La Fundació ”la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank, recapta més de 700.000 euros per als Bancs d’Aliments de Catalunya

10.07.20

Milers de persones en situació de vulnerabilitat de tota Catalunya han rebut 785 de les 3.600 tones d’aliments bàsics aconseguides gràcies a les donacions recollides a Cap llar sense aliments, acció solidària en favor dels Bancs d’Aliments, impulsada de manera excepcional per la Fundació ”la Caixa” i amb el suport operatiu de CaixaBank.

Els Bancs d’Aliments calculen que durant el mes de juny han atès un 37% més de persones a Catalunya i han detectat un increment de les persones que sol·licitaven per primera vegada ajuda alimentària a les entitats benèfiques com a conseqüència de les dificultats econòmiques.

Com a resposta a la bona acollida de la campanya i a la necessitat urgent, la Fundació ”la Caixa” ha decidit aportar un milió d’euros addicionals a la iniciativa, de manera que la suma és d’un total de 3,3 milions d’euros recollits, que s’han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments d’Espanya.

«En moments de dificultat, la nostra responsabilitat més gran és aconseguir que no quedi ningú enrere. Durant la pandèmia, la ciutadania i les entitats han demostrat el seu compromís amb les persones més vulnerables, i això s’ha vist reflectit en la resposta massiva d’aquesta campanya, que ajudarà milers de famílies», ha destacat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.