La Fundació ”la Caixa” i la Fundació Secretariat Gitano impulsen mesures per pal·liar l’impacte de la crisi de la COVID-19 a la comunitat gitana

22.05.20

Amb una aportació extraordinària de més de 100.000 euros per part de la Fundació ”la Caixa” per al Fons d’Emergència Social #AlCostaDeLesFamíliesGitanes de la Fundació Secretariat Gitano, totes dues entitats treballen per donar resposta a la pandèmia del coronavirus, que agreuja el risc d’exclusió de comunitats com la gitana.

El 86 % de la població gitana viu per sota del llindar de la pobresa, i es calcula que més del 40 % viuen de la venda ambulant, una activitat interrompuda per la crisi del coronavirus, cosa que agreuja la precarietat de les economies domèstiques.

L’aliança entre la Fundació ”la Caixa” i la Fundació Secretariat Gitano, que es remunta al 2007, atén anualment prop de 7.000 persones gitanes en situació de vulnerabilitat social a través dels programes d’atenció a la infància, de convivència ciutadana intercultural i d’inserció sociolaboral.

L’any 2019 es van invertir 6 milions d’euros en acció social conjunta entre la Fundació ”la Caixa” i la Fundació Secretariat Gitano, a través de l’aportació del Fons Social Europeu.