La Fundació ”la Caixa” promou accions interculturals a Catalunya per pal·liar l’impacte de l’emergència sanitària

08.05.20

El Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (Projecte ICI) de la Fundació ”la Caixa”, juntament amb entitats locals i administracions, impulsa accions a 36 territoris de l'Estat espanyol per refermar el valor de la cohesió social durant el confinament. Les actuacions van des de la creació de xarxes de cures i la generació de plataformes amb material escolar, fins a la traducció i difusió d’informació sobre el coronavirus.

El Projecte ICI s’erigeix com un eix fonamental per frenar, evitar i superar processos i situacions d’exclusió social en territoris d’alta diversitat i interculturalitat. En el conjunt dels 12 territoris que són a Catalunya, 44.339 persones van participar en 928 projectes comunitaris el 2019. En total, més de 157.000 persones es van sumar a les 2.787 activitats i accions impulsades l’any passat a tot l’Estat.

«A la Fundació ”la Caixa” creiem en la suma d’esforços entre els agents del territori per superar qualsevol adversitat. Per això, en aquests moments de dificultat, volem redoblar el nostre compromís amb els col·lectius vulnerables i estar al costat de les persones que més ho necessiten», ha subratllat el subdirector de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Marc Simón.