L’Obra Social ”la Caixa” i la Fundación Secretariado Gitano impulsen la inclusió social de les persones gitanes

07.06.19

L’Obra Social ”la Caixa” i la Fundación Secretariado Gitano treballen conjuntament des de 2007 per promoure la inclusió social de la comunitat gitana, de la qual formen part més de 750.000 persones a Espanya.

Les dues entitats atenen anualment més de 7.400 persones gitanes en situació de vulnerabilitat social a través de programes d'atenció a la infància, de convivència ciutadana intercultural i d'inserció sociolaboral.

L'any 2018, els programes d'acció social conjunta impulsats per ”la Caixa” i la Fundación Secretariado Gitano van comptar amb una inversió acumulada de prop de 7 milions d'euros. D'ells, el Fons Social Europeu aporta pràcticament el 50%.

L'obra Família gitana, del pintor català Joan Martí, tindrà des d'avui un lloc d'honor al Palau Macaya de ”la Caixa”, com a símbol del compromís de l'Obra Social ”la Caixa” amb la comunitat gitana.

L'acte ha comptat amb la presència de Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”.