CaixaImpulse selecciona 23 projectes de recerca biomèdica per facilitar la seva transferència al mercat

05.07.17

El director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Jaume Giró, i el president de Caixa Capital Risc, Marcelino Armenter, han presentat avui al Palau Macaya de l'Obra Social "la Caixa" els 23 projectes seleccionats a la tercera convocatòria del programa CaixaImpulse. Hi ha dues novetats: l'ampliació del programa a Portugal i la participació de l'European Institute of Technology ? Health, el consorci europeu líder en innovació en biomedicina.

Els projectes seleccionats abracen des del desenvolupament d'un exoesquelet robòtic que permet adquirir mobilitat a persones amb lesions a la medul·la espinal, fins a una nova tecnologia capaç d'identificar es arrítmies de manera no invasiva o un dispositiu per a la detecció precoç de la malaltia d'Alzheimer. Les iniciatives presentades procedeixen, d'una banda, de centres de diverses comunitats com ara Andalusia, Catalunya, Comunitat Valenciana, Madrid, Navarra i País Basc, i de l'altra, també de Coïmbra (Portugal).

La Fundació Bancària ”la Caixa” i Caixa Capital Risc van posar en marxa aquest programa el 2015, amb l'objectiu de facilitar la translació a la societat del coneixement científic originat en centres de recerca, universitats i hospitals, a través de patents, creació d'empreses o acords de transferència. El programa ja hi ha destinat 5,5 milions d'euros i ha impulsat 58 iniciatives, 2 de les quals ja s'han convertit en spin-off i 5 estan en procés de creació.

Segons l'informe European Innovation Scoreboard 2017 (EIS), Espanya disposa d'infraestructures capdavanteres, centres de recerca i professionals de primer ordre, cosa que suposa una font de coneixement valuosíssima per generar riquesa, però té una assignatura pendent: la seva valorització i comercialització. Es genera així la paradoxa que Espanya se situa al lloc 17 de la Unió Europea en innovació. Amb la finalitat de contribuir a canviar aquesta realitat, l'Obra Social ”la Caixa” i Caixa Capital Risc donen suport al programa CaixaImpulse.