L’Obra Social ”la Caixa” destina més de 41 milions d’euros al programa Més Feina de ”la Caixa” per fomentar la integració laboral

18.01.17

L’objectiu és promoure projectes que afavoreixin la inserció laboral de persones en situació de vulnerabilitat a través d’itineraris integrats i personalitzats que facilitin la seva incorporació al mercat de treball.

La convocatòria, oberta fins al 6 de febrer, s’adreça a entitats socials, centres especials de treball i empreses d’inserció. Els projectes seleccionats obtindran un finançament anual d’entre 80.000 i 100.000 euros fins l’any 2023.

La Fundació Bancària ”la Caixa” ha estat designada com a organisme intermedi del Fons Social Europeu per desenvolupar aquesta iniciativa, que forma part del programa POISES. La convocatòria està cofinançada: el Fons Social Europeu hi destina 30,5 milions d’euros i per part de l’Obra Social ”la Caixa” l’aportació supera els 10,7 milions d’euros.

Es valorarà que els projectes incloguin itineraris individualitzats, formació per millorar l’ocupabilitat, prospecció i intermediació laboral, orientació laboral en la recerca activa de feina, i suport i seguiment, tant de la persona com de l’empresa, en el cas d’aconseguir la inserció.

El programa Més Feina de ”la Caixa” respon a l’estratègia comunitària de reforçar la lluita contra la pobresa, l’exclusió social i la discriminació per garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés al mercat laboral i aprofitar el potencial de l’economia social en la recuperació econòmica.