El Programa RecerCaixa, promogut per l’ACUP i ”la Caixa”, atorga ajuts a 25 projectes de recerca d’excel·lència amb un finançament d’1,7 milions d’euros

22.02.13

RecerCaixa és un programa d’impuls a la recerca científica d’excel·lència a Catalunya promogut per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) i l’Obra Social ”la Caixa”.

Aquesta iniciativa es va posar en marxa l’any 2010 amb una convocatòria d’ajuts a la recerca, amb la intenció d’impulsar els millors projectes de recerca dels grups i investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d’universitats públiques i privades, com de centres de recerca.

El Programa RecerCaixa s’inscriu en un context en què Catalunya vol continuar mantenint posicions capdavanteres en el camp de la recerca d’excel·lència malgrat la crisi. A més, parteix del principi que la investigació d’excel·lència crea progrés i genera riquesa econòmica en les societats.

A la convocatòria RecerCaixa 2012 es van presentar 369 projectes, procedents de 67 institucions diferents, dels quals s’han seleccionat 25. La gran qualitat científica dels projectes i la quantitat de propostes presentades han fet que la convocatòria sigui altament competitiva. Els àmbits en què es poden presentar els treballs van des de les ciències socials i les humanitats fins a les ciències de la salut.