Voluntaris de »la Caixa» comparteixen amb 260 nens en risc d’exclusió social un dia a Port Aventura

18.04.09

Aquest matí 64 voluntaris de ”la Caixa” s'han reunit a CaixaForum Barcelona amb 260 nenes en risc d'exclusió social i 48 monitors per dirigir-se tots junts al Parc Temàtic Port Aventura i gaudir d'un dia d'oci i diversió. Juntament amb ells, han compartit la jornada d'entreteniment dissenyada especialment per a ells, Elisa Durán, directora general adjunta del a Fundació ”la Caixa”, i Alfons Sánchez, President de l'Associació de Voluntaris de ”la Caixa” a Barcelona- Barcelonès.

Els 260 nens i nenes pertanyen a les associacions Fundació Comtal, Fundació Ateneu Sant Roc, YMCA Barcelona, Bayt-al-Thaqafa i El Submarí del Port. A més, quatre d'elles formen part de la xarxa de CaixaProinfància, el programa de superació de la pobresa infantil de l'Obra Social ”la Caixa”, posat en marxa fa un any.

Durant uns mesos, els 64 voluntaris de ”la Caixa” han treballat en la preparació íntegra d'aquesta activitat per a que res quedi a l'atzar. Això ha permès que els nens hagin gaudit d'una jornada inoblidable.

Al llarg de tot el dia, els 260 nens han visitat el parc d'atraccions. Els més atrevits han desafiat al llegendari Dragon Khan, a la caiguda lliure de l'huracà Kondor o a la velocitat del Furios Bacus. Els més moderats han gaudit, a bord d'una colorista canoa, del recorregut pels exòtics llacs i rius coberts de la vegetació clàssica de la Polynesia. Altres, s'han atrevit a llançar-se per la vessant del colcà quedant completament mullats.

La jornada ha servit, a més, per festejar l'arribada de l'Associació de Voluntaris de ”la Caixa” a Barcelona –Barcelonès als més de 500 membres actius. A tot Catalunya, se superen els 1.000 voluntaris en les 10 associacions del projecte.

L'organització de la jornada a Port Aventura amplia les activitats realitzades pels membres de l'associació que organitza habitualment visites a les instal·lacions del Futbol Club Barcelona o a CosmoCaixa, entre d'altres iniciatives.

Els convenis que l'Obra Social ”la Caixa” té amb diferents associacions permet al Voluntariat Corporatiu de l'entitat financera atendre a col·lectius desfavorits.