Ajuts a projectes d’inserció laboral de persones amb discapacitat

14.07.03

La Fundació ”la Caixa” convoca la segona edició del Programa d'Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat, que ajuda els projectes que treballen per la integració laboral de persones amb alguna discapacitat psíquica, física, sensorial o mental. El programa, que forma part de les Convocatòries en Iniciatives Socials, ja col·labora amb 66 iniciatives a las quals ha destinat més d'1,3 milions d'euros des que es va posar en marxa l'any passat. L'objectiu d'aquestes iniciatives, en les quals col·labora la Fundació ”la Caixa”, és la integració laboral de les persones afectades per qualsevol tipus de discapacitat. El període de presentació de sol·licituds per a aquesta convocatòria es tanca el proper 15 de setembre. El Programa d'Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat Psíquica, Física, Sensorial i Mental està obert a la participació de qualsevol entitat privada sense ànim de lucre i es proposa col·laborar amb aquest tipus d'entitats en iniciatives, programes i projectes que fomentin la formació i l'ocupació laboral com a factors fonamentals per a la integració social de les persones que pateixen algun tipus de minusvalidesa. Aquest col·lectiu presenta uns nivells molt elevats de desocupació, ja que té grans dificultats per accedir al mercat laboral a causa de la seva condició. Els problemes d'adaptació en aspectes com ara l'horari o la competitivitat, i la necessitat d'atenció mèdica, hospitalització i recolzament en la vida quotidiana són altres factors que en dificulten la integració. El Programa d'Inserció Laboral de Persones amb Discapacitat Psíquica, Física, Sensorial i Mental s'emmarca en l'àmbit dels programes socials de la Fundació ”la Caixa”. Des que va crear aquest programa, l'any passat, la Fundació ja col·labora amb 66 iniciatives a les quals ha aportat més d'1,3 milions d'euros. Es tracta d'uns projectes centrats, principalment, a potenciar, consolidar i millorar els recursos i els mitjans dels centres especials d'ocupació dedicats a atendre aquest col·lectiu de persones, i també als programes d'inserció laboral. www.fundacio.lacaixa.es