L’estudi L’Espanya desertificada, de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), conclou que el 17 % del territori rural està exposat simultàniament a altes taxes de despoblació i d’aridesa. © Shutterstock. Juan Enrique del Barrio.
El estudio La España desertificada, del Observatorio Social de la Fundación ”la Caixa” y de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), concluye que el 17 % del territorio rural está expuesto simultáneamente a altas tasas de despoblación y de arideza. © Shutterstock. Juan Enrique del Barrio.

El 17 % del territori rural està exposat simultàniament a altes taxes de despoblació i d’aridesa

05.12.22

Així ho posa de manifest l’estudi de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” y la UAB L’Espanya desertificada, a càrrec dels investigadors Sergio Villamayor-Tomas i Esteve Corbera, i dels estudiants Gerard Pocull i Cara Maeztu, del Màster de Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB).

El 28 % del territori rural espanyol està exposat a altes taxes de despoblació, el 45 % a problemes d’aridesa, i el 17,5 % a tots dos problemes alhora.