D’esquerra a dreta: Arantxa Ribot, directora de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”, els investigadors de l’Institut de Polítiques Públiques del CSIC, Catalina Martínez, Luis Sanz Menéndez i Laura Cruz Castro.
De izquierda a derecha: Arantxa Ribot, directora del Observatorio Social de la Fundación ”la Caixa”, los investigadores del Instituto de Políticas Públicas del CSIC, Catalina Martínez, Luis Sanz Menéndez y Laura Cruz Castro.

La implicació del sector privat és el gran repte de la recerca i la innovació a Espanya

22.04.22

El dossier Recerca i innovació a Espanya i Portugal, de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”, evidencia la limitada participació del sector privat en la recerca i la consegüent manca d’oportunitats laborals en l’àmbit empresarial.

Els vincles entre ciència i empresa són més dèbils que en altres economies més avançades de la Unió Europea segons aquest dossier, coordinat pels investigadors Luis Sanz Menéndez, de l’Institut de Polítiques Públiques del CSIC, i Tiago Santos Pereira, de la Universidade de Coimbra.

Destaca la limitada presència en el sector empresarial de persones amb un doctorat: menys del 6 % dels doctors treballen en empreses privades. Això afavoreix la fuga de talents.

La col·laboració entre ciència i empresa, i les associacions publicoprivades seran crucials perquè Espanya pugui absorbir eficientment els nous fluxos de finançament europeus.