Segons un estudi de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”, un terç dels joves espanyols manifesten signes de manca de control en l’ús del mòbil.  © Shutterstock -  Africa Studio.

Un terç dels joves espanyols manifesten signes de manca de control en l’ús del mòbil

03.06.21

Un estudi de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” evidencia que el benestar d’aquest col·lectiu depèn no tan sols de quant utilitza la tecnologia, sinó també de per a què l’utilitza.

Mitjançant la construcció de sis perfils d’usuari, els autors, de l’Institut Cultura i Societat de la Universitat de Navarra, detecten una clara associació entre la intensitat amb què s’utilitza el mòbil per a diferents tasques i determinats nivells de benestar, malestar i satisfacció personal.

Els perfils que mostren més benestar i satisfacció són els que fan un ús moderat i instrumental del mòbil (per organitzar-se o treballar) davant dels que en fan un ús intens i d’oci (sèries, jocs, evasió, etc.).

Aquest projecte forma part de la convocatòria de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” per donar suport a un projecte d’estudi social basat en una enquesta plurianual.