Els espanyols coneixen de mitjana 536 persones

13.11.19

L’estudi Quants coneguts tenim?, publicat per l’Observatori Social de ”la Caixa” i realitzat per Miranda Lubbers, de la Universitat Autònoma de Barcelona, mostra quantes persones coneixen de mitjana els espanyols: 536. Aquestes relacions es caracteritzen pel reconeixement mutu i les interaccions repetides.

La majoria de persones tenen un cercle d’uns 400 coneguts, però hi ha qui només en té algunes desenes i qui en té milers, fins a arribar a màxims de gairebé 6.000 coneguts.

Les dades revelen que, a més a més de participar en entitats associatives, hi ha factors que s’associen amb una vida social més àmplia, com ara ser home, ser jove, tenir feina, estudis superiors i recursos econòmics, entre d’altres.

L’estudi fa sortir a la llum algunes desigualtats: les persones que, per la seva vulnerabilitat, necessiten més suport i protecció són les que tenen menys possibilitats d’aconseguir-ne perquè coneixen menys gent.