Un estudi de la Fundació ”la Caixa” afirma que la recuperació de l’ocupació a Espanya passa per rellançar la formació professional

22.01.09

Jaume Lanaspa, director general de la Fundació ”la Caixa”; Rosa M. Molins, directora de l'Àrea de Beques i Estudis Socials de la Fundació ”la Caixa”, i Oriol Homs, sociòleg i autor de l'estudi, han presentat avui a Madrid l'informe La formació professional a España. Cap a la societat del coneixement, pertanyent a la Col·lecció d'Estudis Socials de la Fundació ”la Caixa”. L'estudi analitza el procés de transició en el nostre país cap a un sistema de formació professional modern tant dels joves abans d'incorporar-se al mercat laboral com dels treballadors actius o desocupats que necessiten actualitzar els seus coneixements i les seves habilitats. L'anàlisi aporta una visió històrica sobre el desenvolupament de la formació professional a Espanya, tenint en compte, especialment, la situació comparada amb els països de l'entorn europeu. En aquest sentit, constata l'avenç experimentat en el nostre país per aquesta mena de formació durant els últims anys, tot i que assenyala, també, els àmbits crítics en què és imprescindible un impuls per convertir la formació professional en un element dinamitzador de l'economia. Més informació a la nota de premsa en PDF.

Descàrrega de l'Estudi Social en PDF aquí.