El Ministeri de Sanitat i la Fundació ”la Caixa” amplien l’aliança que, a Catalunya, ha permès atendre prop de 120.000 persones al final de la vida i els seus familiars

31.03.22

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, i el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han reforçat la seva col·laboració per promoure l’atenció integral al final de la vida i la humanització de la salut en situacions de cronicitat avançada i vulnerabilitat social.

Des que es va iniciar el 2008, i a través de 45 equips d’atenció psicosocial (EAPS), el Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades ha atès 239.451 pacients i 315.379 familiars. Actualment, s’implementa a 135 centres sanitaris, 140 equips domiciliaris i 137 residències. A Catalunya, s’implementa a 32 centres sanitaris, 34 equips domiciliaris i 35 residències, a través de 12 equips d’atenció psicosocial (EAPS).

«La pandèmia ens ha recordat la importància de sentir-nos protegits en temps difícils, especialment en casos de malaltia. Per això volem reafirmar la nostra voluntat d’acompanyar a les persones que es troben en la fase final de la vida i els seus familiars, per mitjà d’una xarxa de cures», ha indicat Isidre Fainé, president de la Fundació ”la Caixa”.