Més d’11.600 menors en risc de maltractament han demanat ajuda a través del Xat ANAR, impulsat per la Fundació ANAR i amb la col·laboració de la Fundació ”la Caixa”

15.12.20

La Fundació ANAR, amb el suport de la Fundació ”la Caixa”, presenta per primera vegada els resultats de l’atenció a menors d’edat en risc o amb problemes a través del Xat ANAR, un canal capaç de fer sortir a la llum els casos més greus i ocults.

El motiu principal dels casos atesos en el Xat ANAR va ser la violència (42 %), en què destaca el maltractament intrafamiliar físic i psicològic, l’assetjament escolar, l’abús sexual i la violència de gènere.

El Xat ANAR és un canal silenciós i totalment segur que ja ha permès atendre 11.643 peticions d’ajuda de menors d’edat procedents de tot Espanya.

L’increment de demandes d’auxili s’ha disparat aquest any, coincidint amb la crisi de la pandèmia. Si en 2018 i 2019 no es van arribar a 3.000 peticions per any, en el 2020 s’han superat les 5.500.