”la Caixa” ha facilitat itineraris d’inserció sociolaboral a 2.141 interns de 106 centres penitenciaris espanyols

12.08.19

El 76,5 % dels participants que van acabar el seu itinerari d’inserció sociolaboral amb Reincorpora de ”la Caixa” van aconseguir una feina. Aquest percentatge s’ha quintuplicat des del començament del programa i representa un total de 1.209 persones contractades.

Des que es va posar en marxa el projecte, el 2011, Reincorpora ha facilitat itineraris d’inserció social i laboral a 14.709 interns que estan complint la part final de la seva condemna a Espanya. Els participants milloren les seves habilitats i reforcen els valors que els han d’ajudar en el camí que fan cap a la integració social i laboral.

«Volem facilitar que les persones privades de llibertat puguin reconduir el seu projecte vital, i ho fem acompanyats de l’Administració, amb qui sumem esforços des de fa ja gairebé una dècada. Es tracta d’un compromís estable per la reinserció social i laboral dels interns que permet que, actualment, tres de cada quatre participants en el programa aconsegueixin una feina», explica el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.