”la Caixa” recupera la seva denominació fundacional per projectar el seu compromís social

29.12.18

L'entitat estrena, coincidint amb el final de l'any, una campanya de comunicació amb la qual recupera la seva denominació original, ”la Caixa”, per referir-se al compromís social que va donar origen a la mateixa l'any 1904.

Els beneficiaris de diferents programes posen veu als conceptes que defineixen les iniciatives de la primera fundació privada d'Espanya i una de les més importants del món: solidaritat, investigar, compromís, acompanyar, progrés, aprendre, excel·lència... «”la Caixa” és una fundació. La fundació és ”la Caixa”», conclou la campanya.

El 2018, ”la Caixa” ha disposat d'un pressupost de 520 milions d'euros destinats a acció social, recerca, educació i divulgació cultural. En total, amb l'eficiència i la focalització en els programes transformadors com a principis rectors, s'han impulsat més de 50.000 iniciatives que han arribat a més de 12 milions de beneficiaris.

El pressupost de 2019 arribarà als 545 milions d'euros, que inclouen una partida extraordinària de 15 milions destinats a reforçar l'impuls a la recerca biomèdica, a la construcció de CaixaForum València i a la renovació de la sala permanent de CosmoCaixa.

«Qui va ser fundador, el 1904, de la Caixa de Pensions per a la Vellesa i d'Estalvis, Francesc Moragas, acostumava a simplificar en els seus textos el nom de l'entitat amb dues paraules, emfatitzades sempre en majúscules: LA CAIXA. Així, es va anticipar i va crear la marca que avui pertany una mica a tothom. El nom del nostre compromís social», explica Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.