La Fundació Bancària ”la Caixa” destina 3 milions d’euros al nou SJD Pediatric Cancer Center Barcelona de l’Hospital Sant Joan de Déu

08.10.18

Isidre Fainé, President de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Manel del Castillo, Director gerent de l'Hospital Sant Joan de Déu Barcelona, han signat avui un conveni de col·laboració per impulsar l'SJD Pediatric Cancer Center Barcelona de l'Hospital Sant Joan de Déu, centre que es convertirà en referent internacional en la lluita contra el càncer infantil.

La Fundació Bancària ”la Caixa” aportarà 3 milions d'euros al nou projecte, que centrarà la seva acció en dues línies d'actuació en el camp de l'oncologia pediàtrica: l'assistencial i la de recerca translacional, que es desenvoluparà a la Unitat de Recerca en Càncer Infantil ”la Caixa”.

Aquesta aliança permetrà, entre d'altres coses, trobar noves vies de curació del càncer infantil, una malaltia que es considera minoritària -motiu pel qual no s'hi dediquen suficients recursos- i que afecta 1.200 nens i nenes a l'any a l'Estat espanyol. A més, farà possible també la cerca de nous tractaments per als càncers actualment incurables i la disminució de les seqüeles dels supervivents.

En paraules del President de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé: «Amb aquest projecte refermem el nostre compromís amb les persones que més ho necessiten i amb la recerca d'excel·lència, la nostra aposta de futur. Els infants malalts i les seves famílies, que travessen moments tan difícils en la lluita per vèncer el càncer, són una de les nostres prioritats».