L’Obra Social ”la Caixa” i la FESBAL recullen prop d’1,5 milions de litres de llet per a famílies desafavorides

03.10.18

La campanya «Cap nen sense bigoti» ha aconseguit reunir prop d'1,5 milions de litres de llet entre la recollida física i les aportacions econòmiques a través dels canals electrònics.

Aquesta suma es lliurarà a la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL), que distribuirà la llet entre els bancs d'aliments provincials, els quals, al seu torn, arriben a les persones en risc d'exclusió social de cada territori.

Més de 30.000 famílies en risc de vulnerabilitat social, xifra que equival a 120.000 persones, podran accedir a aquest aliment durant tres mesos. D'altra banda, més d'1,5 milions de persones, de les quals aproximadament 220.000 són menors, acudeixen de forma habitual als bancs d'aliments per cobrir les seves necessitats bàsiques nutricionals.

Un de cada tres menors espanyols es troba en risc de pobresa, i aquest és el cinquè país amb la taxa més alta de pobresa infantil, segons Eurostat. Aquesta gran recollida de llet vol afavorir que els infants tinguin accés a una alimentació saludable i equilibrada.