L’acció social directa de la Fundació de l’Esperança ha atès 6.000 persones en els seus primers 5 anys de vida

16.07.18

Constituïda l’any 2013 per l’Obra Social “la Caixa”, la Fundació de l’Esperança és una entitat d’acció social directa de proximitat, que lluita contra la pobresa i l’exclusió social al districte de Ciutat Vella. La institució ofereix atenció i recursos a més de 400 famílies en situació de vulnerabilitat cada any.

Durant aquest primer quinquenni, la Fundació de l’Esperança ha acollit i allotjat a la Casa del Recés, el seu buc insígnia, 94 dones (de 18 a 35 anys) en risc d’exclusió, derivades d’entitats socials o estaments públics.

A més, treballant en xarxa amb les entitats del barri, la institució ha ajudat més de 700 nens i nenes (de 0 a 16 anys) a través dela suport educatiu  la infància i ha obert les portes de la inserció laboral a 1.250 persones en risc d’exclusió, que han pogut trobar feina o crear la seva pròpia empresa.

Segons el president de la Fundació de l’Esperança, de la Fundació Bancària ”la Caixa” i de Criteria Caixa, Isidre Fainé, «vam posar en marxa la Fundació de l’Esperança l’any 2013 amb la voluntat de fer un pas més en la nostra acció social. Volíem apropar-nos directament als ciutadans que passen per situacions de dificultat. Tot i que alguns aspectes de la crisi potser han quedat enrere, malauradament continuen havent-hi moltes persones que necessiten que se’ls obri una porta a l’esperança».