La Fundació Bancària ”la Caixa” presenta el projecte per dotar València d’un nou centre cultural CaixaForum

València

01.02.18

La Fundació Bancària ”la Caixa” ha presentat aquesta tarda el projecte per dotar València d'un nou centre cultural CaixaForum. Ubicat dins l'edifici Àgora de la Ciutat de les Arts i les Ciències, CaixaForum aspira a complementar l'oferta cultural de la zona i a convertir-se en un nou referent a la ciutat, amb una àmplia programació dirigida a tots els públics.

El projecte, obra de l'estudi Cloud 9 dirigit per l'arquitecte Enric Ruiz-Geli, es caracteritza per potenciar el concepte original de l'edifici Àgora de Santiago Calatrava com una gran superfície oberta al diàleg i a l'activitat cultural, així com per la seva sostenibilitat mediambiental.

L'equipament tindrà una superfície útil de 6.500 metres quadrats i disposarà de dues grans sales d'exposicions situades a la planta baixa del nou espai. CaixaForum València també tindrà un auditori, aules polivalents, un espai familiar i educatiu, una llibreria i un restaurant.

La Fundació Bancària ”la Caixa” promourà a CaixaForum València exposicions d'art, cicles de conferències, concerts i espectacles, jornades socials, tallers educatius i familiars, i activitats dirigides a la gent gran.

Les obres de construcció començaran l'últim trimestre del 2018, i es preveu que acabin a finals del 2020. La inversió que la Fundació Bancària ”la Caixa” preveu destinar per fer realitat CaixaForum València serà de prop de 18 milions d'euros, i addicionalment s'invertiran anualment uns 5 milions d'euros en el manteniment, la programació i el funcionament del centre.