Tres de cada quatre reclusos del programa d’integració laboral de ”la Caixa” i el Ministeri de l’Interior han aconseguit una feina

15.03.17

El ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoido, i el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, intensifiquen la seva col·laboració per impulsar Reincorpora, programa dirigit als interns que compleixen la part final de la seva condemna.

Tant el 2015 com el 2016, el programa Reincorpora va assolir una xifra històrica, ja que el 75 % dels participants que van acabar el seu itinerari sociolaboral van aconseguir una feina, enfront del 62 % del 2014. Aquest percentatge s’ha quintuplicat des del principi del programa, i representa un total de 769 llocs de treball durant l’edició del 2016.

Des que el 2011 es va posar en marxa el projecte, Reincorpora ha facilitat itineraris d’inserció social i laboral a 7.990 interns. D’aquesta manera tenen l’oportunitat de construir un futur diferent i plenament integrat en la societat a través d’itineraris personalitzats en els quals els participants milloren les seves habilitats i reforcen els valors que els han d’ajudar en el seu camí cap a la integració social i laboral.

«L’alta taxa de reinserció laboral de Reincorpora demostra que, amb programes de qualitat i amb una acció individualitzada per a cada reclús, es pot reconduir el seu projecte vital perquè puguin retornar a la societat amb una vida com més normalitzada millor. Per això, és fonamental la suma d’esforços amb l’Administració i, també, la voluntat individual de cada reclús», explica el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.