L’Obra Social ”la Caixa” atén més de 60.000 nens i nenes en risc d’exclusió social el 2016

07.02.17

CaixaProinfància és el programa que ofereix suports a famílies amb menors d'entre 0 i 18 anys en situació de vulnerabilitat. Durant el 2016, s'ha donat resposta a 38.298 famílies.

Un total de 426 entitats socials són les encarregades de desenvolupar CaixaProinfància a Barcelona, Bilbao, Madrid, Màlaga, Múrcia, Sevilla, València, Saragossa, Mallorca i les illes Canàries.

L'objectiu del programa és estendre la seva acció social a les zones o als barris més desafavorits, a més de potenciar el treball en xarxa amb altres agents socials per donar una resposta global a les necessitats de famílies vulnerables. El 2016, el projecte s'ha ampliat a Galícia, Catalunya i Castella-la Manxa.

CaixaProinfància treballa per promoure el desenvolupament integral de la infància en situació de pobresa i vulnerabilitat. Per això, posa a disposició de les famílies diverses ajudes, com ara reforç educatiu, educació no formal, suport educatiu, teràpia psicosocial i promoció de la salut.

«Estem convençuts del potencial transformador de l'educació com a element clau per millorar la vida de les persones més vulnerables i transformar la societat. CaixaProinfància vol actuar com a catalitzador d'aquest canvi i propiciar que els infants i adolescents que viuen en entorns desafavorits tinguin les mateixes oportunitats que la resta», afirma Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.