Més de 1.100 voluntaris i 9.000 nens en risc d’exclusió social participen al Día del Voluntari de «la Caixa”

04.06.16

La Fundació Bancària ”la Caixa” organitza el Dia del Voluntari en una acció conjunta a 41 ciutats, amb la participació de 1.100 voluntaris i 9.000 infants en risc d'exclusió social, amb els qui s'han impulsat tallers artístics, activitats esportistes, culturals i mediambientals.

El 28,8 % dels menors de 16 anys a Espanya viuen sota el llindar de la pobresa. Una realitat que dificulta que aquests infants tinguin oportunitats per descobrir els seus talents innats i convertir-los en un valor per a la seva formació i el seu futur.

Davant d'aquesta situació, l'entitat ha dedicat el Dia del Voluntari de ”la Caixa” 2016 a l'impuls de tallers artístics i activitats esportives, culturals i mediambientals que contribueixin al seu desenvolupament. A Catalunya, els voluntaris han organitzat simultàniament activitats a Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, reunint més de 215 voluntaris i 650 nens.

En paraules del director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Jaume Giró: «Els voluntaris de ”la Caixa” són l'arquetip de la solidaritat, de l'esforç anònim i desinteressat per oferir oportunitats a persones en situació de vulnerabilitat i fer possible que el conjunt de la societat avanci. Només amb l'ajuda dels voluntaris, els millors ambaixadors de l'Obra Social, som capaços d'arribar a les persones que ho necessiten quan més ho necessiten».