Sergio Busquets, la Fundació Cruyff, l’Obra Social ”la Caixa” i la Fundació FC Barcelona inauguren un Cruyff Court a Badia del Vallès per a infants i joves en risc d’exclusió social

27.05.16

Sergio Busquets, jugador del FC Barcelona; Susila Cruyff, en representació de la Fundació Cruyff; Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona, i Eva Menor, alcaldessa de Badia del Vallès, han inaugurat avui el Cruyff Court Sergio Busquets.

Aquest és el primer camp de futbol que es posa en marxa en el marc del projecte sorgit de l’acord entre la Fundació Cruyff, l’Obra Social ”la Caixa” i la Fundació FC Barcelona, que consisteix en la construcció, manteniment i dinamització d’un total de 15 Cruyff Courts arreu de Catalunya, amb la priorització de zones desafavorides.

Els Cruyff Courts són petits camps de futbol d’ús lliure per fomentar l’esport entre infants i joves i, a través d’aquesta activitat, inculcar valors com la responsabilitat, la superació personal, la integració, el joc en equip i l’educació en hàbits saludables, per evitar el sedentarisme i prevenir l’obesitat infantil.

L’embrió d’aquest projecte, que avui es comença a materialitzar amb el Cruyff Court Sergio Busquets, va ser la creació del Cruyff Court Xavi Hernández a Terrassa, que va posar els fonaments d’aquest acord. Pròximament s’hi afegirà el Cruyff Court Carles Puyol, a la Pobla de Segur.

«Tots juguem amb un únic objectiu: el compromís social i la voluntat de donar oportunitats. Avui hem guanyat. El nostre primer triomf és posar en marxa el Cruyff Court Sergio Busquets. Les tres institucions formem una aliança imparable i realitzarem la màxima d’en Johan: fer possibles els somnis. Fer possible la construcció dels 15 Cruyff Courts que vam acordar», ha explicat el director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Jaume Giró.