L’Obra Social ”la Caixa” atén més de 56.000 infants en risc o situació d’exclusió durant el 2015

28.12.15

El programa CaixaProinfància se centra en l'atenció de famílies amb menors d'entre 0 i 18 anys en situació de vulnerabilitat.

Un total de 405 entitats socials són les encarregades de desenvolupar CaixaProinfància a les principals ciutats espanyoles i les seves àrees metropolitanes: Barcelona, Bilbao, Madrid, Màlaga, Múrcia, Sevilla, València i Saragossa, a més de Mallorca i les illes Canàries. Cal afegir-hi també el municipi murcià de Lorca, arran del terratrèmol del 2011, i durant l'any 2016 s'hi sumaran noves ciutats de tot el territori espanyol.

El programa té com a principal objectiu garantir la promoció socioeducativa dels infants, posant a disposició de les famílies una sèrie d'ajudes centrades en el reforç educatiu, l'educació no formal, el suport educatiu familiar, la teràpia psicosocial i la promoció de la salut.

Entre les prestacions del programa, també s'inclouen les que faciliten l'accés a béns bàsics (alimentació, productes d'higiene, equipament escolar, ulleres i audiòfons).

«Els infants són els grans protagonistes del Nadal, el millor reflex de la il·lusió i l'esperança d'aquestes dates. El nostre objectiu és que també els infants més vulnerables tinguin un Nadal com cal. I, a través de CaixaProinfància, fem extensiva aquesta voluntat a la resta de l'any per garantir-los un present i un futur ple d'oportunitats», explica Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.