L’Obra Social ”la Caixa” i el Ministeri de l’Interior promouen la reinserció social i laboral de més de 1.300 reclusos el 2015

29.07.15

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, intensifiquen la seva col·laboració per impulsar Reincorpora, un programa adreçat als interns que compleixen la part final de la seva condemna.

Des que es va posar en marxa el projecte, el 2011, Reincorpora ha facilitat itineraris d'inserció social i laboral a 6.703 interns, la qual cosa suposa una inversió de més de 21 milions d'euros en aquesta iniciativa.

Al llarg del 2014, el 62 % dels participants que van acabar el seu itinerari d'inserció van aconseguir una feina, davant el 41 % de l'edició anterior.

El programa Reincorpora ofereix als interns l'oportunitat de construir un futur diferent i plenament integrat en la societat a través d'itineraris personalitzats en què els participants milloren les seves habilitats i reforcen els valors que els ajudaran en el seu camí cap a la integració social i laboral.

"Cinc anys després de la seva posada en marxa, el programa Reincorpora s'ha consolidat com un referent en l'àmbit de la reinserció social. Volem contribuir que els interns puguin reconduir el seu projecte de vida, i, edició rere edició, els resultats obtinguts pel programa fan patent que ho estem aconseguint. Això és possible gràcies a la suma d'esforços i a l'afany de superació dels mateixos participants", explica el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.