Vall d’Hebron estrena el Parc d’Atencions, un model pioner a l’Estat d’atenció integral als infants amb càncer

14.07.15

El Parc d'Atencions és un nou concepte en les cures i el tractament dels infants amb càncer. Aquest nou espai, més amable i divertit, de 500 m2, ajudarà els infants a fer més curta la seva estada durant el tractament ambulatori. El nou equipament triplica els punts de tractament (12), disposa de quatre consultes, una unitat d'assajos clínics, una sala d'exploracions amb suport d'anestèsia i un espai perquè hi puguin ingressar els infants en situació d'immunosupressió. Tot, amb el suport de la tecnologia més avançada.

Aquest nou espai ha estat possible gràcies a la campanya que ha dut a terme durant quatre anys la Fundació Small i a l'impuls de la Fundació Joan Ribas Araquistain, l'Obra Social ”la Caixa” i la Fundació Vila Casas.

El Servei d'Oncologia i Hematologia Pediàtriques de l'Hospital Maternoinfantil és el centre capdavanter en el tractament del càncer en la infància i l'adolescència, i disposa de totes les eines necessàries per al tractament integral de la malaltia. Segons les dades del Registre Espanyol de Tumors Infantils, és el servei que tracta més nens i nenes de tot l'Estat i és centre nacional de referència per al trasplantament de progenitors hematopoètics, ja que n'ha fet més de 1.200 fins avui.