Més de 1.000 voluntaris i 6.500 infants en situació de vulnerabilitat participen en el Dia del Voluntari de “la Caixa”

06.06.15

La Fundació Bancària ”la Caixa” organitza el Dia del Voluntari en una acció conjunta a 36 ciutats amb la participació de 1.000 voluntaris i 6.500 nens i nenes en risc d'exclusió social, coincidint amb el 100 aniversari de l'Obra Social ”la Caixa”.

A Catalunya, les Associacions de Voluntaris de ”la Caixa” han organitzat simultàniament a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, jornades d'activitats artístiques i esportives en les que han participat prop de 1.000 nens i nenes en situació de vulnerabilitat. A Barcelona la celebració ha tingut lloc al Parc del Poblenou, on prop de 100 voluntaris han realitzat activitats artístiques, atlètiques i recreatives en les que han participat més de 300 infants en situació de vulnerabilitat.

El 35,4 % dels menors de 16 anys que resideixen a Espanya viuen sota el llindar de la pobresa. Una realitat que dificulta que aquests infants es desenvolupin en els diferents àmbits de les seves vides, i  que no tinguin oportunitats per descobrir els seus talents innats i convertir-los en un valor per a la seva formació i el seu futur laboral.

Davant d'aquesta situació, ”la Caixa” ha dedicat el Dia del Voluntari de ”la Caixa” 2015 a impulsar tallers artístics, activitats esportives, culturals i mediambientals perquè els petits visquin noves realitats que els aportin alegria, que fomentin la seva creativitat i els seus potencials, i que els portin a experimentar noves formes d'enriquir-se en l'àmbit personal, social i cultural.

El Dia del Voluntari de ”la Caixa” suma esforços entre tots els voluntaris treballadors de l'entitat, en actiu i jubilats, i els seus familiars i amics, juntament amb les entitats socials que ja col·laboren amb el programa CaixaProinfància de l'Obra Social ”la Caixa”, que treballa per evitar l'exclusió social de menors en situació de vulnerabilitat.