L’Obra Social ”la Caixa” atén més de 35.000 infants en risc o situació d’exclusió entre gener i abril

18.05.15

El programa CaixaProinfància se centra en l’atenció a famílies amb menors d’entre 0 i 16 anys en situació de vulnerabilitat.

Un total de 376 entitats socials són les encarregades de desenvolupar CaixaProinfància a les principals ciutats espanyoles i les seves àrees metropolitanes: Barcelona, Bilbao, Madrid, Màlaga, Múrcia, Sevilla, València i Saragossa, a més de Mallorca i les illes Canàries. S’hi afegeix encara el municipi murcià de Lorca arran del terratrèmol del 2011.

El programa té com a objectiu principal garantir la promoció socioeducativa dels infants, posant a disposició de les famílies una sèrie d’ajudes dirigides al reforç educatiu, l’educació no formal, el suport educatiu familiar, la teràpia psicosocial i la promoció de la salut.

Entre les prestacions també s’inclouen les que faciliten l’accés a béns bàsics (alimentació, productes d’higiene, equipament escolar, ulleres i audiòfons).

“L’atenció a la infància amb menys oportunitats és una de les prioritats de la nostra acció social. Per això, portem set anys impulsant el programa CaixaProinfància, amb l’objectiu de trencar el cercle de la pobresa hereditària i construir un futur millor per a aquests infants”, explica Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.