La Fundació Bancària ”la Caixa” i el Departament d’Interior formaran la gent gran en seguretat viària

01.12.14

El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, i el conseller d'Interior i president del Servei Català de Trànsit, Ramon Espadaler, han signat un acord per posar en marxa un pla de formació adreçat a la gent gran d'arreu del territori amb l'objectiu de fomentar una mobilitat sense riscos per a la salut i reduir la sinistralitat.

El projecte arribarà a 215 centres de gent gran que l'Obra Social ”la Caixa” gestiona a tot Catalunya, i a un total de 4.500 persones al llarg del 2015. Durant els mesos de novembre i desembre es duu a terme una prova pilot del projecte a 25 centres en la qual participen 400 persones.

La iniciativa s'emmarca en el Pla estratègic de seguretat viària de Catalunya 2014-2020, que pretén reduir en el 10 % la mortalitat de la gent gran en accidents de trànsit, així com en el Programa de Gent Gran de l'Obra Social ”la Caixa”, que té com a objectiu fomentar un envelliment actiu i saludable de les persones grans.

Cada any tenen lloc a Catalunya prop de 300 morts i 30.000 víctimes de diversa gravetat per accidents de trànsit. Durant l'any 2014, el 25 % de les persones que han perdut la vida per aquest motiu eren més grans de 65 anys.

«La millora en les condicions socials i de salut ha aportat més qualitat de vida als anys. Les persones grans viuen un moment idoni per contribuir amb la seva experiència al desenvolupament de la societat. Per això, els hem d'ajudar a aprofitar al màxim les seves capacitats, tot reduint riscos i millorant la seva qualitat de vida», explica Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.

Etiquetes