Arrenca a Vic el nou programa de convivència intercultural per millorar la cohesió social i les condicions de vida dels vigatans i vigatanes

27.10.14

Vic ja ha donat el tret de sortida al Projecte d’Intervenció Comunitària Intercultural (Projecte ICI). Aquest matí, l’Obra Social ”la Caixa” i l’Ajuntament de Vic han signat un acord pel qual es comprometen a desenvolupar aquest projecte a la ciutat, conjuntament amb l’Associació Tapís. Han presidit l’acte de presentació Jaume Lanaspa, patró de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Josep M. Vila d’Abadal, alcalde de Vic.

El Projecte ICI és una aposta de la ciutat per la convivència i la cohesió social, amb la finalitat d’afavorir el desenvolupament local i millorar les condicions de vida dels vigatans i vigatanes. Es planteja, doncs, mantenir, millorar i establir noves relacions entre els ciutadans i ciutadanes, els recursos tècnics i les administracions, des de la coresponsabilitat i el compromís compartit, per facilitar la millora de les condicions, la qualitat de vida i la igualtat d’oportunitats de tots els vigatans i vigatanes. Així, aquests tres actors de la vida comunitària esdevenen protagonistes i subjectes del seu propi procés de desenvolupament social i de millora de la convivència local.