L’Obra Social ”la Caixa” promou la formació i reinserció laboral de més de 12.200 reclusos a la fase final de la seva condemna

15.07.14

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, i el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, han signat un conveni per impulsar un any més Reincorpora, programa dirigit als interns que compleixen la part final de la seva condemna en centres d'inserció social i centres penitenciaris de tot Espanya.

Des que es va posar en marxa el projecte, l'any 2005, l'entitat ha impulsat la formació i reinserció laboral de més de 12.200 reclusos. L'acord signat avui estableix l'atenció a 1.360 nous interns a través d'itineraris de formació i inserció social i laboral. La iniciativa disposa d'una inversió acumulada de gairebé 46 milions d'euros des del 2005.

Durant l'exercici anterior, el 42 % dels interns que van participar en el programa van ser contractats per empreses ordinàries, circumstància decisiva per a la seva plena reintegració en la societat. L'objectiu per a la present edició és elevar aquesta xifra fins al 50%.

El programa Reincorpora es basa en el concepte d'aprenentatge servei, una proposta educativa sense precedents en l'àmbit penitenciari que combina capacitació i utilitat social. Per això, els itineraris d'inserció sociolaboral estan dividits en tres fases: cursos de formació en oficis, servei solidari i integració laboral a través del programa Incorpora de l'Obra Social ”la Caixa”.

El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, apunta: «Fa pràcticament una dècada que donem suport a la reinserció laboral de reclusos, primerament a través de beques i, des de fa quatre anys, apostant per un projecte global com Reincorpora. Volem estendre la mà als interns que es troben en la fase final de la seva condemna i contribuir al seu afany de superació i a la seva voluntat de canvi. Aquest és el millor estímul per a l'Obra Social i allò que, un any més, ens motiva a continuar treballant per donar segones oportunitats».