”la Caixa” mobilitza als seus clients i als seus més de 35.000 empleats en una acció solidària de recollida d’aliments realitzada a tot Espanya

02.06.14

Set de cada deu persones ateses per la Creu Roja es troben en situació de desocupació. D'aquest grup, el 18,4 % presenten un risc global de vulnerabilitat molt alt o extrem. A més, el 25,7 % de les persones ateses no tenen cap ingrés, i el 21,3 % ingressen menys de 500 euros mensuals.

Davant d'aquesta realitat, i tenint present que durant els mesos d'estiu disminueixen les ajudes i donacions d'aliments, avui l'Obra Social ”la Caixa” posa en marxa la Campanya Solidària de Recollida d'Aliments a favor de la Creu Roja, a través de la qual treballadors i clients de ”la Caixa” poden fer donacions que es destinaran a les persones que no tenen ingressos ni recursos.

Fins al dia 6 de juliol, els clients i treballadors de ”la Caixa” poden fer la seva aportació econòmica a través de la plataforma en línia www.nosapsqueeslafam.cat i diferents canals electrònics -Línia Oberta, CaixaMòbil, canvi de Punts Estrella i SMS amb la paraula «FAM» al 28029?, a més dels caixers automàtics. Paral·lelament, del 16 al 20 de juny, els treballadors poden donar aliments als 300 punts presencials de recollida.

Com a novetat, en aquesta nova campanya l'Obra Social ”la Caixa” ha sol·licitat la participació d'empreses que elaboren i transformen aliments bàsics per tal que s'uneixin a la mobilització solidària aportant-hi els seus productes, tant excedentaris com no excedentaris, que també repartirà la Creu Roja.

Els subministraments principals que es necessiten són productes bàsics d'alt valor nutritiu, com ara arròs, pasta, llegums secs, oli i conserves, sense oblidar els que reforcen un bon esmorzar o berenar per als més petits: cereals, galetes, farinetes i sucs de fruita.

Els més de 1.000 voluntaris de ”la Caixa” de les 40 associacions de tot Espanya que participaran en aquesta acció solidària constitueixen una peça clau de la gestió logística de la campanya, ja que s'encarregaran de seleccionar i traslladar els donatius físics a les seus de la Creu Roja, des d'on es faran arribar directament a les persones en situació de vulnerabilitat.