Comunicat de l’Obra Social ”la Caixa”

06.03.14

”la Caixa” aprova iniciar el procés dedissolució de la Fundació ”la Caixa” com a primer pas per adaptar-sea la Llei de Caixes

El Patronat de la Fundació Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, reunit a Barcelona en sessió extraordinària, ha aprovat avui iniciar el procés de dissolució de la mateixa i de la seva posterior integració en la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona, un cop aquesta passia ser fundació bancària.

Amb aquest moviment, ”la Caixa” dóna el primer pas per ajustar-se a la Llei 26/ 2013 de caixes d'estalvis i fundacions bancàries, aprovada el passat 27 de desembre, que estableix la necessària conversió de les caixes d'estalvis en fundacions bancàries. El procés, que previsiblement culminarà la tardor de 2014, implicarà la cessió global dels actius i passius de la Fundació Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona a la Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona i, en conseqüència, a la fundació bancària.  La modificació organitzativa permetrà, a més, donarun nou impuls a l'Obra Social de ”la Caixa” i reforçar la seva capacitat operativa. D'aquesta manera, l'Obra Social ”la Caixa” es gestionarà de forma directa per la pròpia entitat, ”la Caixa”, un cop aquesta s'hagi transformat en fundació bancària.  El compromís social de ”la Caixa” es va traduir el 2013 en el suport a 42.546 iniciatives de les que es van beneficiar 8.784.752 persones. La superació de la pobresa a Espanya, el foment de l'ocupació entre col·lectius amb dificultats, l'envelliment actiu i la plena integració de les persones grans a la societat i l'atenció a les persones amb malalties avançades, són les línies prioritàries d'actuació, juntament amb l'impuls de l'educació, la investigació i la difusió de la cultura.