L’Obra Social “la Caixa” i el Departament de Benestar Social i Família impulsen l’envelliment actiu i el voluntariat de la gent gran de Catalunya

10.01.14

L'Obra Social "la Caixa" i el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya han acordat aquest matí potenciar la tasca de promoció de l'envelliment actiu de la gent gran de Catalunya i actualitzar la programació que els ofereixen conjuntament. L'objectiu del conveni és millorar el benestar d'aquest col·lectiu a través del foment de la participació social i d'hàbits saludables, en el marc del projecte Gent 3.0.

Durant l'acte, Neus Munté, consellera de Benestar Social i Família, i Jaume Lanaspa, director general de la Fundació ”la Caixa”, han visitat les obres de remodelació del Casal Albert Francàs de Santa Coloma de Gramenet i han inaugurat també el nou EspaiCaixa. Aquest és un dels dos nous espais de l'Obra Social ”la Caixa” que s'inauguren enguany.

El programa actualitza i amplia els tallers de promoció i benestar de la salut, els projectes de participació social i voluntariat, i els de formació en tecnologies de la informació i comunicació. En aquesta línia, s'ofereixen dues noves activitats de prevenció de la salut, anomenades Menys dolor, més vida i Ara també.

El compromís signat avui per ambdues administracions és un pas més en la col·laboració que mantenen des del 1997 i que, fins ara, ha permès dur a terme un ampli programa d'activitats a 44 casals de gent gran conveniats entre ambdues institucions i a 57 esplais propis de l'Obra Social ”la Caixa”, per la qual cosa ja se n'han beneficiat 1,5 milions de persones grans d'arreu de Catalunya.

Durant el 2014 el programa que duen a terme l'Obra Social ”la Caixa” i la Generalitat de Catalunya prioritzarà projectes que contribueixin a situar la gent gran en la societat com a protagonistes en un context de creixent envelliment i difícil conjuntura econòmica.

Etiquetes