L’Obra Social ”la Caixa” facilitarà itineraris d’inserció sociolaboral a més de 1.200 reclusos de tot Espanya el 2013

04.06.13

El ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, i el president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han signat un conveni per impulsar un any més Reincorpora, programa que s’adreça als interns que compleixen la part final de la seva condemna en centres d’inserció social i centres penitenciaris de tot Espanya.

L’acord subscrit estableix l’atenció a 1.230 reclusos a través d’itineraris d’inserció social i laboral. L’Obra Social ”la Caixa” destinarà a la iniciativa una inversió de 4,1 milions d’euros el 2013.

El programa Reincorpora es basa en el concepte d’aprenentatge-servei, proposta educativa sense precedents en l’àmbit penitenciari que combina intencionalitat pedagògica i utilitat social. Per això, els itineraris d’inserció sociolaboral es divideixen en tres fases: cursos de formació en oficis, servei solidari i integració laboral a través del programa Incorpora de l’Obra Social ”la Caixa”, que ja ha facilitat la contractació de més de 54.000 persones en risc d’exclusió.

El president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, apunta: «Totes les persones tenen dret a una segona oportunitat, i les que han complert condemna en un centre penitenciari són un dels col·lectius amb més dificultats d’inserció laboral. En el marc del nostre compromís amb el foment de l’ocupació entre persones desafavorides -una de les línies estratègiques del nostre compromís social-, volem que tota voluntat de canvi dugui emparellada també una oportunitat de canvi. Per això hem apostat pel programa Reincorpora».