L’Obra Social ”la Caixa” facilitarà itineraris d’inserció sociolaboral a més de 1.300 reclusos de tot l’Estat el 2012

31.05.12

El ministre d’Interior, Jorge Fernández Díaz, i el president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, han signat un conveni per impulsar Reincorpora, un programa adreçat als interns que compleixen la part final de la seva condemna en centres penitenciaris d’arreu de l’Estat espanyol.

L’acord subscrit estableix l’atenció a 1.364 reclusos a través d’itineraris d’inserció social i laboral. La iniciativa compta amb una inversió de 4,5 milions d’euros per part de l’Obra Social ”la Caixa” el 2012.

El programa Reincorpora es basa en el concepte d’aprenentatge-servei, una proposta educativa sense precedents en l’àmbit penitenciari que suma intencionalitat pedagògica i utilitat social. Per això, els itineraris d’inserció sociolaboral es divideixen en tres fases: cursos de formació en oficis, servei solidari i integració laboral a través del programa incorpora de l’Obra Social ”la Caixa”, que ja ha facilitat la contractació de més de 44.000 persones en risc d’exclusió.

Aquest any, amb el suport del Ministeri d’Interior, es desenvoluparan 89 accions de formació-servei arreu de l’Estat.